افراد صاحب نفود چه کسانی هستند؟ کجا باید آنها را پیدا کنیم؟
بازاریابی افراد تاثیرگذار (Influencers) به معنای بازاریابی محصولات و خدمات توسط آن دسته از افرادی است که بر عموم مردم نفوذ دارند، مانند مشاهیر،چهره های محبوب جامعه، هنرمندان، ورزشکاران و … همه کسانیکه هوادارانی برای خود دارند.
اینفلوئنسر مارکتینگ برخلاف بازاریابی به معنای عام و معمول است و مصرفکنندگان (مخاطبان) را به طور مستقیم هدف تبلیغات قرار نمی دهد. در واقع به واسطه نفوذ افراد تاثیرگذار در جامعه، شرکتها می توانند محصول یا خدمات خود را به بازار بشناسانند. اینفلوئنسر مارکتینگ اثری مشابه بازاریابی دهان به دهان دارد، با این تفاوت که مستلزم معرفی مستقیم نیست و معمولا به صورت توصیه ای و غیرمستقیم انجام می شود که تاثیرگذاری به مراتب بیشتری از روشهای معمول دارد.
از افراد معروف و تاثیرگذار برای معرفی برند خود استفاده کنید
اگر به دنبال افزایش آگاهی مصرفکنندگان (awareness) نسبت به برند خود هستید و قصد دارید اعتبار بیشتری را در اذهان عمومی کسب کنید، بهترین راه استفاده از افراد معروف و تاثیرگذار است. کسانی که نزد مردم شناخته شده باشند و مخاطبان زیادی داشته باشند.
بازاریابی توسط افراد تاثیرگذار (Influencer Marketing) تاثیر بسیار زیادی در رشد یک برند دارد. مردم به این افراد علاقه دارند و فعالیتهای آنها را در شبکههای اجتماعی به صورت جدی دنبال میکنند. بنابراین یک معرفی خوب از طرف یکی از آنها میتواند از دهها میلیون تبلیغ اثربخشتر باشد